085 732 67 92 contact@transexperts.nl

Containerschepen blijven het komende jaar ook te laat aankomen

donderdag, jan 06

Een teken dat daarop wijst is een besluit van de 2M-alliantie van Maersk en MSC. Zij hebben besloten om de reisnummers van de schepen die vanuit Azië naar Europa varen aan te passen aan de werkelijke weken van vertrek.

Uit een overzicht van het eerste kwartaal van 2022 valt op te maken dat die inmiddels al tot vier weken ten opzichte van de oorspronkelijke planning zijn opgeschoven. De punctualiteit (de mate waarin vertrek-en/of aankomsttijden van schepen in de praktijk overeenkomen met geplande proces ) ligt nog steeds erg laag.

Uit de maandreportage van Sea-Intelligence blijkt dat nog steeds slechts 30% van de schepen op tijd aankomen. Minder dan 1 op 3 dus.

Het ziet ernaar uit dat dit op korte termijn niet gaat veranderen.

Laatste nieuws

Trans Experts breidt haar diensten uit en introduceert fulfilment services!

Trans Experts breidt haar diensten uit en introduceert fulfilment services!

Trans Experts heeft haar aanbod vergroot met de introductie van fulfilment services. Naast zeevracht, luchtvracht en warehousing kunnen klanten nu ook voor end-to-end oplossingen terecht bij de toonaangevende logistieke dienstverlener. Of het nu gaat om palletlocaties of legbordstellingen, Trans Experts biedt een totaaloplossing die klanten volledig ontzorgt.

read more
Deze 4 factoren zorgen voor scherpe stijging van zeevrachttarieven

Deze 4 factoren zorgen voor scherpe stijging van zeevrachttarieven

Berichten van rederijen voorspellen een verdere stijging van de zeevrachttarieven in de komende periode. Sinds eind april zijn de tarieven al fors gestegen, wat heeft geleid tot overboekte ruimten en grote uitdagingen. Het wordt daarom dringend aanbevolen om zendingen voor mei en juni tijdig te reserveren.

read more
Aanvallen Rode Zee drijven zeevrachtprijzen op

Aanvallen Rode Zee drijven zeevrachtprijzen op

Belangrijke scheepvaartmaatschappijen zoals Maersk, MSC, BP en CMA CGM hebben besloten om voorlopig de Rode Zee te vermijden. Dit besluit is genomen vanwege de toenemende onveiligheid voor schepen in de buurt van het Suezkanaal.

read more

Volg ons

ANDEREN LEZEN OOK:

Aanvallen Rode Zee drijven zeevrachtprijzen op

Aanvallen Rode Zee drijven zeevrachtprijzen op

Schepen aangevallen in rode zee Belangrijke scheepvaartmaatschappijen zoals Maersk, MSC, BP en CMA CGM hebben besloten om voorlopig de Rode Zee te vermijden. Dit besluit is genomen vanwege de toenemende onveiligheid voor schepen in de buurt van het Suezkanaal. ...

read more