085 732 67 92 contact@transexperts.nl

Terminalafwikkelingen duren langer door corona

dinsdag, jan 05

Op dit moment zijn de prijzen voor zeetransport in het algemeen zeer hoog. Door corona staan containers niet op werelddelen waar ze zouden moeten staan en de rederijen maken nu ook aardig gebruik van het lagere aanbod van containers op een aantal werelddelen. Maar corona heeft ook zijn invloed op de afhandeling van de containers in de havens. Als voorbeeld pakken we nu even Rotterdam. Waar normaal gesproken het personeel van een terminal een middelgroot tot groot containerschip binnen 48 uur ontladen heeft, duurt het afladen van de containers nu soms tot vijf dagen! Bij navraag bij een aantal terminals wilde men ons niet een echte reden melden, maar wij schatten in dat door corona de processen door de corona-maatregelen erge vertraging oplopen.

Als freight forwarder kan je normaal gesproken een redelijke inschatting maken wat betreft het aantal dagen dat een transport zal duren. Door slecht weer of een douane-controle kan het natuurlijk altijd iets langer duren. Maar wat zich nu afspeelt door corona is ongekend. In een eerdere blog beschreven we al dat door krapte in de capaciteit soms containers moeten wachten op een volgende afvaart. Bij TransExperts merken we nu zelfs dat de afhandeling in de loshaven soms tot wel drie dagen langer duurt. Erg vervelend voor de planning van de inklaring bij de douane en het verdere transport via de barge of de weg.

Houd er bij uw transporten rekening mee dat er een kans is dat de aflevering van uw goederen vertraging oploopt.

Laatste nieuws

Aanvallen Rode Zee drijven zeevrachtprijzen op

Aanvallen Rode Zee drijven zeevrachtprijzen op

Belangrijke scheepvaartmaatschappijen zoals Maersk, MSC, BP en CMA CGM hebben besloten om voorlopig de Rode Zee te vermijden. Dit besluit is genomen vanwege de toenemende onveiligheid voor schepen in de buurt van het Suezkanaal.

read more

Volg ons

ANDEREN LEZEN OOK:

Aanvallen Rode Zee drijven zeevrachtprijzen op

Aanvallen Rode Zee drijven zeevrachtprijzen op

Schepen aangevallen in rode zee Belangrijke scheepvaartmaatschappijen zoals Maersk, MSC, BP en CMA CGM hebben besloten om voorlopig de Rode Zee te vermijden. Dit besluit is genomen vanwege de toenemende onveiligheid voor schepen in de buurt van het Suezkanaal. ...

read more